Jakbyśmy się nie starali bronić przed tym stwierdzeniem, to jednak trzeba przyznać, że każdy lubi otrzymywać darmowe gadżety reklamowe. Tym bardziej, jeśli są atrakcyjne, przemyślane, użyteczne i niepowtarzalne. Produkt reklamowy to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych, który idealnie komunikuje wartości i filozofię marki. Im lepiej dobrany do profilu obdarowanego, tym korzystniejszy wizerunek jest w stanie uzyskać marka.
Spis treści:
Jakie funkcje spełnia gadżet reklamowy?
Przed przystąpieniem do wyboru upominku reklamowego przeznaczonego do dzielenia się nim ze swoimi klientami, pracownikami lub partnerami biznesowymi, należy zastanowić się, jakie korzyści mogą wyniknąć z zainwestowania w tego rodzaju działania marketingowe.
Gadżety reklamowe, zwane także upominkami reklamowymi, to przedmioty o różnej funkcjonalności, które służą promocji marki, oferty lub produktów. Często wykorzystywane są w kampaniach reklamowych, promocjach sprzedażowych, a także jako elementy nagród w konkursach lub programach lojalnościowych. Ich popularność wynika z tego, że są one skutecznym sposobem na zwiększenie zasięgu reklamy oraz utrwalenie pozytywnego wizerunku firmy wśród odbiorców.
Najważniejszą funkcją gadżetu reklamowego jest wzbudzenie zainteresowania marką lub jej konkretną usługą czy produktem. Dlatego niezwykle ważne jest, aby gadżet był spójny z działalnością marki i jej grupą docelową.
Dobrze dobrany upominek reklamowy pozwala na zmniejszenie dystansu między osobą wręczającą a obdarowywanym. Takie przełamanie lodów między marką i klientem wpływa na zwiększenie zaufania oraz lojalności wobec firmy. Klient przywiązuje się marki i chętniej korzysta z jej oferty. Dzięki temu produkty reklamowe pomagają budować swego rodzaju społeczność skupioną wokół marki.
Ten sam rodzaj zaufania i zażyłości można uzyskać poprzez obdarowanie swojego nowego pracownika lub partnera biznesowego. Pracownik, który otrzymał upominek, dostaje komunikat, że jest ważny, a firmie na nim zależy. Tak samo partner biznesowy – zauważa, że działalność firmy skupia się nie tylko na braniu, ale także na dawaniu, co dobrze wróży dla współpracy w przyszłości.
Na co zwracać uwagę przy wyborze gadżetu reklamowego?
Katalogi gadżetów w agencjach reklamowych są niezwykle obszerne i niemal pękają w szwach. Dodatkowo, każdego roku pojawiają się nowe możliwości personalizacji oraz produkcji gadżetów w pełni autorskich i indywidualnych. Przez to, wybór upominku idealnego wydaje się coraz bardziej skomplikowany.
Zebraliśmy w podpunktach kilka ważnych elementów, które przy wyborze upominku reklamowego mają duże znaczenie.
Cel gadżetu reklamowego
Gadżet reklamowy to medium przekazujące określone treści, które choć nie są bezpośrednio wyrażone, powinny przekazać konkretną informację. Zanim zdecydujesz, jaki gadżet wręczyć danej osobie, warto zastanowić się, jakie efekty chcesz osiągnąć.
-
- Czy chcesz zaskoczyć obdarowanego?
-
- Czy może pomóc mu w wykonaniu konkretnego zadania?
-
- Czy też chcesz zwrócić jego uwagę na ważne kwestie lub zaspokoić konkretną potrzebę?
Jednak pamiętaj, że celem wręczenia gadżetu nie powinno być jedynie budowanie rozpoznawalności Twojej marki. Należy skupić się przede wszystkim na potrzebach i oczekiwaniach klienta. Dopiero wtedy będziesz mógł osiągnąć pozytywne rezultaty, które przyczynią się do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy.
Grupa docelowa
Bądź świadomy swojej grupy docelowej i wybierz gadżet, który zwróci jej uwagę. Gadżet reklamowy musi być wartościowy i atrakcyjny dla odbiorcy. Dlatego, przed wyborem odpowiedniego gadżetu, warto przeprowadzić krótką analizę i spojrzeć na nasze działania z perspektywy klienta. Zastanów się, co tak naprawdę chciałby otrzymać Twój klient i co jest dla niego ważne. Opisz swojego klienta sprzedawcy, z którym współpracujesz w zakresie wyboru produktu reklamowego, aby określić lepsze rozeznanie w jego preferencjach i potrzebach. Pamiętaj, że to nie gust marketera czy prezesa firmy, a gust klienta jest tutaj najważniejszy.
Pomysłowość
Klienci szukają czegoś wyjątkowego, co pozwoli im poczuć się jak członkowie ekskluzywnej społeczności, a nie tylko anonimową częścią tłumu. Dlatego, wybierając gadżet reklamowy dla swoich klientów, warto postawić na pomysłowość i wyjście poza utarte schematy. Jeśli brak Ci pomysłów, warto zasięgnąć rady osoby odpowiedzialnej za realizację zamówienia i zaznaczyć, że szukasz czegoś niestandardowego. W ten sposób będziesz miał szansę otrzymać wiele bardzo oryginalnych propozycji, które na pewno wyróżnią Twoją firmę spośród pozostałych.
Jakość
Jakość gadżetu reklamowego ma ogromne znaczenie dla wizerunku Twojej firmy. Nie warto oszczędzać na jakości, ponieważ to ona buduje pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Nie ma znaczenia liczba gadżetów, jakie podarujesz, ważne jest to, żeby były one wartościowe i trwałe. Upominek o niskiej jakości może wręcz zaszkodzić Twojej firmie, zamiast przynieść zamierzony efekt. Jeśli Twój budżet jest ograniczony, warto rozważyć zakup kilku wartościowych upominków i podarować je najbardziej perspektywicznym klientom. Pamiętaj, że reprezentujesz taką jakość, jaką komunikaty, które wysyłasz swojemu otoczeniu.
Spójność
Każdy gadżet reklamowy musi wpisywać się w określoną strategię komunikacji marki i być zgodny z jej charakterem. Dlatego należy unikać sprzecznych połączeń, jak na przykład zabawki jojo znakowanej logiem marki luksusowej. Zastanów się, jaki rodzaj upominku reklamowego będzie najlepiej korespondować z wizją marki i komunikacji przyjętej w Twojej firmie.
Personalizacja gadżetu reklamowego
Personalizacja to klucz do sukcesu w czasach, w których klienci oczekują indywidualnego podejścia i uwzględnienia ich potrzeb. Dlatego ważne jest, aby nie tylko umieścić na gadżecie logo czy hasło reklamowe, ale także zadbać o szczegóły, które sprawią, że prezent stanie się unikalny i wyjątkowy – możemy umieścić imię klienta na prezencie lub personalizowanym bileciku z osobistą dedykacją, która sprawi, że gadżet pozostanie w pamięci na dłużej.
Co więcej, personalizacja może dotyczyć nie tylko nadruku, ale także samego produktu – jego koloru, kształtu czy wykończenia. Obecnie za sprawą druku 3D istnieją produkty reklamowe, które możesz w pełni dostosować do potrzeb Twojej marki i jej otoczenia. Marką, która na polskim rynku gadżetów reklamowych oferuje pełnię możliwości personalizacji oraz tworzenia innowacyjnych upominków jest dothat.
Cafe Forum personalizowane przypinki na notes oraz pinsy od dothat
Praktyczne zastosowanie
Gadżet reklamowy nie może leżeć bezczynnie w szufladzie, a co gorsza wylądować w koszu na śmieci. Decydując się na wykorzystanie gadżetów reklamowych jako formę realizacji założeń zawartych w strategii komunikacji Twojej marki, należy pamiętać, że upominek musi wnieść pewną wartość do życia obdarowanego – o ile nie stale, to przynajmniej w określonych sytuacjach. Na przykład zestaw notes + długopis na co dzień traktowany jako sztampowy i mało kreatywny, może być idealnym prezentem podczas targów i konferencji, gdzie tworzenie notatek, spisywanie kontaktów to nieodłączny element dnia.
Gadżety reklamowe jako kluczowy element strategii marketingowej
Czy wiesz, co to jest efekt motyla? To pojęcie odnosi się do zjawiska, w którym nawet najmniejsze wydarzenie może wywołać dalekosiężne skutki. Ten sam mechanizm jest podstawą wykorzystania gadżetów reklamowych w ramach realizacji strategii marketingowej. Zainwestowanie w nawet najdrobniejszy, ale dobrze przemyślany upominek reklamowy może wnieść na wyższy poziom Twoje relacje z klientami i partnerami biznesowymi, wymiernie przyczyniając się do zmiany wizerunku firmy.
Musisz wiedzieć, że nie istnieje uniwersalny klucz doboru gadżetów reklamowych, który uwzględni charakter Twojej marki, branży, w jakiej funkcjonujesz i budżetu reklamowego, którym dysponujesz. Jednakże powyższe punkty pomogą Ci odpowiedzieć, jaki typ gadżetu reklamowego będzie odpowiedni oraz to, komu powinieneś go wręczyć i przy jakiej okazji będzie to najwłaściwsze.
Pomimo naszych wskazówek, wiemy, że samodzielny dobór odpowiedniego upominku potrafi być niezwykłym wyzwaniem: dziesiątki katalogów, setki producentów oraz tysiące propozycji gadżetów reklamowych sprawiają, że wybór, personalizacja i zakup może stanowić duże wyzwanie logistyczne. W takiej sytuacji warto się zgłosić do agencji reklamowej, która posiada odpowiednią wiedzę oraz sieć kontaktów, co nie tylko przekłada się na większe możliwości wynegocjowania niższej ceny gadżetu reklamowego, ale także na dotarcie do tych producentów, którzy oferują najciekawsze upominki.
Poszukujesz inspiracji? Zajrzyj do wyselekcjonowanych katalogów gadżetów reklamowych na eblis.pl/katalogi, a jeśli potrzebujesz pomocy w doborze i zamówieniu gadżetu reklamowego dla Twojej marki napisz na adres biuro@eblis.pl