Ostatnio pisaliśmy o najbardziej popularnych metodach znakowania wykorzystywanych w branży reklamowej. Ta podstawowa wiedza stanowi początek możliwości w kwestii personalizacji produktu. W reklamie to kreatywność odgrywa kluczową rolę, istotne jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym potencjalni konsumenci z zaciekawieniem spojrzą na oferowane przez nas produkty lub usługi.
Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z przykładem firmowego produktu, którego personalizacja opierała się o subtelny i niecodzienny detal. Dodatki do odzieży, specjalne metki, wyjątkowe wykończenia - tego typu rozwiązań w branży upominków reklamowych możemy wymienić naprawdę wiele i dzisiaj napiszemy o kilku z nich.
Efektowne metody nadruku, tłoczenia i grawerunku
Niemal każda technika znakowania kryje swoje tajemnice i może pochwalić wyjątkowym rodzajem, który daje niesamowity efekt. Warto wspomnieć o tych wyjątkowych wariantach znakowania, które prezentują się na produktach naprawdę imponująco.
Sitodruk puchnący
Czy wiedziałeś, że nadruk może puchnąć i sprawiać wrażenie wypukłej chmurki? Taki trójwymiarowy efekt możemy osiągnąć stosując sitodruk puchnący, do którego używane są specjalne farby zwiększające swoją objętość pod wpływem temperatury.
Druk żelem
Kolejny sposób znakowania z efektem 3D, który jednocześnie posiada połysk o wrażeniu mokrości. Do jego wykonania wykorzystuje się żel o wysokiej gęstości, który później jest termicznie utrwalany. Nadruki żelowe mogą być transparentne, tworząc wtapiające się i odbijające światło znakowanie lub posiadać konkretny kolor.
Nadruk metaliczny
Jest stosowany do znakowania odzieży, jak i kalendarzy, notesów i opakowań. Aby uzyskać metaliczny efekt należy wykorzystać jedną z przeznaczonych do tego technik - sitodruk metaliczny lub nadruk metaliczny z folią termotransferową. Sitodruk metaliczny oferuje szeroki zakres kolorów, nadruk z folią natomiast charakteryzuje się wyraźnymi krawędziami znakowania. Dobór techniki jest zależny od powierzchni oraz pożądanych efektów.
Tłoczenie i grawer na miękkich tkaninach tekstylnych
Zarówno tłoczenie, jak i grawer głównie kojarzą się ze znakowaniem produktów reklamowych nietekstylnych, natomiast często z powodzeniem są wykorzystywane do znakowania odzieży oraz tkanin.
Tłoczenie
Tłoczenie, czyli odciskanie wzoru na grubych materiałach takich jak polar czy dzianiny poliestrowe pozwala na uzyskanie niesamowitego efektu wgłębień o precyzyjnych ostrych liniach - dzięki temu chętnie wykorzystywane do koców, bluz polarowych, ręczników.
Grawer laserowy
Grawer laserowy natomiast powoduje stopienie tkaniny w miejscu działania lasera, jednocześnie zapobiegając strzępieniu się materiału na konturach graweru. Z tego względu grawerować możemy polar, filc a nawet dżins! Swoje zastosowanie znajduje do znakowania koców, bluz, toreb, czapek czy kurtek.
Naklejki i inne dodatki
A co jeśli nasz produkt nie podlega żadnej metodzie nadruku? W takim wypadku możemy użyć różnego rodzaju dodatków, które zamieniają go w przedmiot personalizowany.
Przykładem takiego dodatku są naklejki reklamowe o różnych wzorach, których projekt można w pełni dopasować do własnych preferencji. Personalizacji podlega nie tylko nadruk, jaki umieścimy na naklejce, ale również jej kształt - może on być niestandardowy, dokładnie wycięty dookoła wymyślonego projektu. Dzięki temu, możemy otrzymać naklejki zarówno w podstawowych kształtach takich jak koło, kwadrat czy serce, ale również w kształcie logo, sygnetu, dowolnego symbolu czy obrysu każdego innego wzoru.
Naklejki świetnie sprawdzą się na słoikach, wieczkach, pudełkach i innych powierzchniach. Wśród dostępnych naklejek warto wymienić m.in.:
Naklejki PE
Folia PE jest znacznie sztywniejsza niż folia PVC, przez co również wyjątkowo wytrzymała. Naklejki z tej folii mogą mieć dowolny kształt i są odporne na wilgoć.
Naklejki papierowe
Ich przewagą jest przystępna cena przy zachowaniu dowolnego wykończenia - matowego lub błyszczącego. Tego rodzaju naklejki nie charakteryzują się wodoodpornością.
Naklejki złote i srebrne
Naklejki o wyjątkowym efekcie wizualnym, odporne na warunki atmosferyczne. Mogą posiadać dowolny kształt oraz wybrany przez Ciebie wzór.
Naklejki epoksydowe
Naklejka o przestrzennej formie. Sam nadruk wykonywany jest za pomocą druku cyfrowego lub offsetowego, a na jego powierzchni utwardza się kroplę przezroczystej żywicy epoksydowej. Żywica zabezpiecza nadruk tworząc niezwykle trwałą i efektowną naklejkę. Naklejka epoksydowa może posłużyć do personalizacji breloka.
Prasowanki
Wyjątkowe rodzaje naklejek, którymi możemy ozdabiać odzież oraz materiały tekstylne. Prasowanki to naklejki, które w sposób trwały aplikuje się na ubraniach - charakteryzują się wysoką wytrzymałością na spieranie.
Istnieją również znakowane dodatki, które prezentują się wyjątkowo elegancko. Dobrym ich przykładem jest finochrom, czyli metalowy element dodawany najczęściej na oprawy produktów takich jak kalendarze czy notesy.
Tego rodzaju blaszka ma strukturę wyczuwalną pod palcami. Finochrom może mieć kolor srebrny lub złoty oraz dowolny kształt, dzięki czemu jest idealnym sposobem na eleganckie obrandowanie produktu, na przykład okładki kalendarza książkowego.
Naszywki - alternatywa dla haftu
Znakowanie poprzez stosowanie naszywek to dobre wyjście w przypadku, w którym Twoje logo lub wybrany przez Ciebie wzór jest bardzo szczegółowy i stworzenie go za pomocą haftu może być za mało precyzyjne.
Naszywka jest elementem ozdobnym o wyraźnej wypukłości, a widniejący na niej wzór może być zarówno nadrukowany, jak i naszyty. Wśród różnych rodzajów naszywek możemy wymienić:
Naszywki z nadrukiem
Wśród wykorzystywanych na naszywkach metod nadruku możemy wymienić sitodruk, druk puchnący, termotransfer (zarówno folia flex, jak i flock), druk 3D, druk żelem, sublimację oraz druk cyfrowy. Przeczytaj o metodach znakowania cz.1.
Naszywki haftowane
Haft może być wykonany bezpośrednio na naszywce, lub element wyhaftowany w całości może zostać naszyty na powierzchnię naszywki.
Naszywki skórzane
Bardzo eleganckie warianty naszywek, na których wybrany wzór oraz logo są tłoczone.
Naszywki elastomerowe
Potocznie zwane naszywkami gumowymi, tworzone są z materiału PCV techniką nakładania warstw, dzięki czemu posiadają wyjątkowo trójwymiarowy efekt
Naszywki ze sznurkiem
Są to naszywki z różnego rodzaju ozdobnymi aplikacjami, które mogą układać się np. w kształt Twojego logo
Naszywki z tłoczeniem lub grawerunkiem
To wyjątkowe rodzaje naszywek z materiałem o strukturze polaru czy filcu. Tego rodzaju naszywki są trójwymiarowe, miękkie i przyjemne w dotyku.
Naszywki na rzep
Rodzaj naszywek, które są mocowane do odzieży za pomocą rzepu, dzięki czemu możesz zakładać je i ściągać dowolną ilość razy.
Kreatywne dodatki do odzieży
Prawie każdy element odzieży możemy spersonalizować poprzez zastosowanie odpowiednich dodatków. Dodatki te mogą być trwale przymocowane do produktu lub stanowić ozdobę łatwą do ściągnięcia i ponownego założenia. W ten sposób proces znakowania nabiera subtelniejszego charakteru, a sam produkt staje się znacznie bardziej uniwersalny, pozwalając na tworzenie codziennych stylizacji.
Przywieszka do zamka
Pierwszym niezwykle popularnym dodatkiem jest przywieszka do zamka błyskawicznego. Może być wykonana z różnych typów materiału np. z żakardu, elastomeru czy żywicy światłoutwardzalnej. Przywieszki żakardowe najczęściej możemy personalizować umieszczając na nich logo, natomiast przywieszki elastomerowe czy z żywicy dopasujemy także pod względem kształtu.
Przywieszka żakardowa
Przywieszka elastometrowa
Przywieszka z żywicy
Personalizowane guziki
Innym sposobem na znakowanie odzieży za pomocą detali jest personalizacja guzików. Guzik możemy dostosować do swojej marki poprzez umieszczenie nazwy na krawędziach klasycznego plastikowego guzika.
Jednak istnieją również bardziej zaawansowane możliwości. Przykładem są guziki o indywidualnym kształcie, z dowolnym nadrukiem, mocowane na stopce lub całkiem płaskie. Warto również wspomnieć o kreatywnym rodzaju personalizacji guzików jakim są nakładki na guziki. Możemy zaprojektować je w dowolnym kształcie, dopasowując je specjalnie do określonej średnicy obecnego już w ubraniu guzika
Guzik o indywidualnym kształcie na stopce
Guzik o indywidualnym kształcie płaski
Personalizowane nakładki na guziki
Personalizacja czapek i butów
Personalizacja odzieży obejmuje również akcesoria takie jak czapka czy buty. Niejednokrotnie zdarza się, że to właśnie dodatki do takich produktów są chętnie wybierane przez klientów jako element firmowego znakowania odzieży. Dla czapek z daszkiem oraz tych bez dobrym dodatkiem może być skórzana wszywka lub kolorowy pin w dowolnym kształcie. Buty natomiast możemy oznakować za pomocą nakładek na sznurówki z logo w indywidualnym kształcie.
Skórzana wszywka
Kolorowy pin
Nakładki na sznurówki
Kryształki i cekiny
Wśród dodatków do odzieży, które są mocowane na niej na stałe możemy wymienić niezwykle eleganckie jety w postaci kolorowych kryształków, a także cekinów. Takiego rodzaju dodatki mogą stworzyć ciekawy wzór na koszulce lub układać się w logo marki. Co więcej, kryształki wykorzystamy również jako dodatki do innych produktów reklamowych jako detale np. ozdobny element do długopisu.
Kryształki
Cekiny na naszywkach
Zdobienia długopisu
Metki i papierowe etykiety
Jeżeli zależy Ci, aby odzież reklamowa, którą wręczasz swoim pracownikom, klientom czy partnerom biznesowym była zupełnie wyjątkowa i oznakowana wyłącznie Twoim logo, warto zdecydować na dodanie do t-shirtów czy bluz indywidualnych metek. Zastosowanie takiego rozwiązania sprawia, że standardowa koszulka firmowa wejdzie na wyższy poziom personalizacji.
W branży reklamowej mamy do wyboru wiele rodzajów metek takich jak wszywki żakardowe cięte, składane czy żakardowe chorągiewki. Dodatki żakardowe charakteryzują się tym, że każda informacja, czy wzór jest na nich naszyty, co dobrze widać po ich wewnętrznej stronie. Istnieją jednak również metki, które zamiast szycia posiadają kolorowe nadruki z informacjami takimi jak logo firmy czy zalecenia co do prania produktu. Wszystkie świetnie sprawdzą się jako dodatki do bluz z miękkich materiałów czy koszulek. Wśród metek do tekstyliów możemy wymienić:
Wszywki żakardowe cięte i składane
Wszywki żakardowe cięte i składane stosuje się wewnątrz odzieży i wszywa na wysokości karku.
Chorągiewka żakardowa
Chorągiewka żakardowa to drobny element, na którym możesz umieścić sygnet logo i wszyć na zewnętrznym boku bluzki lub bluzy.
Wszywki skórzane składane
Bardziej sztywny i elegancki efekt otrzymamy decydując się na wszywki skórzane składane - sprawdzą się na zewnętrznych częściach czapek czy bluz z mięsistego materiału.
Wszywki sublimacyjne cięte i składane
Wszywki sublimacyjne cięte i składane - mają to samo zastosowanie, jak wszywki żakardowe, natomiast ich powierzchnia jest całkowicie płaska, a wszelkie informacje są nadrukowane, a nie naszyte.
Ciekawym rodzajem dodatku do odzieży są taśmy żakardowe. W branży odzieżowej często wykorzystywane są jako element ozdobny np. kapeluszy, służyć mogą jednak również jako nośnik Twojego logo. Sprawdzą się jako podstawa smyczy, opasek eventowych czy wspomniane przez nas metki - masz możliwość naszycia ich lub podklejenia na odzieży.
Wśród popularnych metod metkowania odzieży możemy wymienić również etykiety papierowe. Chociaż bardziej kojarzą się z atrybutem producentów odzieży, to chętnie są stosowane również w tworzeniu ubrań reklamowych. Na papierowej metce możesz umieścić dowolną dedykację, podziękowanie czy powitać nowego pracownika w swojej firmie. Kształt oraz wykończenie etykiety dopasujesz do swoich preferencji sprawiając, że Twoja odzież firmowa będzie naprawdę wyjątkowa!
Taśma żakardowa
Etykieta papierowa
Dodatkowe elementy gotowych produktów - przykłady
Wiele produktów reklamowych posiada stałe możliwości personalizacji i znakowania jak np. znakowanie taśmy smyczy, personalizacja oprawy kalendarza książkowego, czy nadruk logo na długopisie - są to standardowe sposoby na dostosowanie tych produktów. Jednak na rynku pojawia się coraz więcej możliwości, które pozwalają dopracować najdrobniejszy detal gadżetu reklamowego.
Wśród przykładów wyjątkowych personalizowanych detali produktów możemy wymienić m.in.:
Złączkę do smyczy z możliwością wyboru koloru, nadruku oraz wielkości;
Przypinkę magnetyczną na długopis o wybranych kształcie;
Nakładkę na gumkę notesu lub kalendarza w indywidualnym kształcie i wzorze;
Koralik biżuteryjny w dowolnym kształcie i kolorze, dostosowany do średnicy żyłki bransoletki czy naszyjnika.
Opakowania produktów reklamowych
Nie bez znaczenia jest również sposób pakowania produktów reklamowych, który tak samo jak sam przedmiot możemy dostosować do potrzeb klienta. Niejednokrotnie jest on idealnym uzupełnieniem dla spersonalizowanego produktu, a nawet potrafi odgrywać kluczową rolę.
Spośród indywidualnych opakowań wymienić m.in.:
Tekturowy blister lub kartonik
Oba przedmioty stanowią ozdobną formę prezentacji produktu reklamowego. Blister świetnie sprawdza się do chust czy apaszek, natomiast kartonik znajduje swoje zastosowanie w produktach drobnych takich jak piny, breloki, ozdoby na sznurówki, przywieszki. Zaletą tych sposobów pakowania jest fakt, że zazwyczaj możemy całkowicie je zadrukować tworząc dedykowany element personalizacji z pełną narracją oraz identyfikacją wizualną marki.
Pudełka kartonowe
Podobnie jak tekturowe blistry i kartoniki często podlegają całkowitemu zadrukowaniu. Pudełko możemy dobrać do wielkości produktu i ozdobić na wiele różnych sposobów - poza nadrukiem niejednokrotnie mamy możliwość wykonania eleganckiego tłoczenia, czy tłoczenia z folią.
Banderole, owijki i etykiety
Te sposoby pakowania możemy zastosować dla niemal wszystkich produktów o obłych kształtach. Koce, ręczniki, chusty, czy butelki świetnie będą prezentować się z dedykowaną banderolą czy owijką. Natomiast personalizowana etykieta na upominek w postaci słoiczka miodu z pewnością skradnie serca osób obdarowanych.
Odbicia lakowe i pieczęcie
Element, który każdej kopercie doda eleganckiego, wyjątkowego charakteru. Reklamowe laki do kopert mogą posłużyć do ozdabiania voucherów, oficjalnych zaproszeń czy dokumentów. Mogą one posiadać logo Twojej marki, jej sygnet albo każdy dowolny symbol.
Personalizacja pod każdą postacią
Sposoby znakowania produktów reklamowych są niemal nieskończone. Poza tradycyjnymi technikami, istnieje wiele innych kreatywnych rozwiązań, dzięki którym możemy personalizować różne produkty.
Znakowanie gadżetów nie zawsze musi być oczywiste i błyskawicznie rzucające się w oczy. Wykorzystanie różnych ciekawych detali zdecydowanie wyróżni Twoje produkty firmowe i nada im wyjątkowego wyrazu. Jeżeli któryś ze sposobów kreatywnego znakowania produktów reklamowych zainspirował Cię, skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swojej wizji. Chętnie doradzimy Ci najlepsze rozwiązania nieoczywistego znakowania produktów reklamowych dla Twojej marki.