fbpx

Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku

23 czerwca, 2023
  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku

Większość z użytkowników wykorzystuje Facebooka jedynie do celów prywatnych, jak publikowanie własnych treści, komentowanie postów znajomych, lub obserwowanie profili firm i marek i tym ostatnim aspektem zajmiemy się w tym artykule. Jak się okazuje, to właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych spora część klientów wyszukuje informacji odnośnie tego, czym zajmuje się dana firma - omówmy więc, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku.

Jak ważny jest profil firmowy na Facebooku

Facebook, będący jednym z największych mediów społecznościowych na świecie, od momentu swojego powstania w 2004 roku, stał się ważną częścią naszej codzienności. Platforma ta nie tylko zmieniła sposób, w jaki się komunikujemy i dzielimy informacjami, ale także miała ogromny wpływ na rozwój społeczeństwa i kultury. Z ponad 3 miliardami aktywnych użytkowników, Profil firmowy na Facebooku oferuje nieograniczone możliwości dotarcia do docelowej grupy odbiorców.

Stworzenie strony firmowej na Facebook jest bardzo proste - wystarczy podać kilka podstawowych informacji

Nigdy wcześniej nie było tak łatwo nawiązać relacji z wybraną firmą, jak w erze mediów społecznościowych. Facebook to jedna z tych platform, które umożliwiają klientowi wejście w interakcję z marką. Dzięki możliwości dodawania komentarzy, reakcji i szybkiego wysłania wiadomości do strony firmowej na Facebooku, klient w kilka chwil może wyrazić swoją opinię o produktach lub usługach oraz dopytać o ofertę.

Działa to również w drugą stronę. To firma w końcu może znaleźć się bliżej obecnego oraz potencjalnego klienta. Aby tak jednak się stało nie wystarczy stworzyć profil firmowy na Facebooku i pozostawić ją losowi. Facebook musi pracować - działać systematycznie i zachęcać odbiorców do interakcji. Tylko dzięki działaniu firma ma możliwość stworzyć i zacieśniać relację z klientem za pośrednictwem Facebooka.

10 porad jak prowadzić profil firmowy na Facebooku

Nadrzędną zasadą prowadzenia strony fanpage na Facebooku jest posiadanie zasobów. Jeżeli nie masz czasu, ani pracownika, który mógłby zająć się komunikacją w tym kanale dotarcia, to rozpoczęcie działań w tym zakresie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Zaniedbany Facebook nie tylko nie przynosi zamierzonych korzyści, ale może wpłynąć również na negatywny obraz marki w oczach odbiorców.

Gdy już odpowiednio zagospodarujesz swój czas lub zadbasz o specjalistę dedykowanego do prowadzenia profilu firmowego na Facebooku pamiętaj o wprowadzeniu kilku dobrych praktyk, które sprawią, że cała komunikacja na tym kanale stanie się efektywna.

1. Prowadź systematyczną komunikację

Początkowo postaw na publikowanie treści raz w tygodniu i sukcesywnie to zwiększaj. Im częściej będziesz wrzucać posty na profil firmowy, tym większe zasięgi będziesz generować, a Twoje publikacje pokażą się większej liczbie Twoich obserwatorów. Jednak pamiętaj - dostosuj częstotliwość do swoich realnych możliwości. Jeżeli w przypływie weny będziesz publikować posty codziennie, a w kolejnych miesiącach znajdziesz na to czas tylko raz w tygodniu, to z pewnością zauważysz spadki.

2. Postaw na regularność

Facebook karmi się algorytmem. Publikacja treści na profilu firmowym na Facebooku powinna wyglądać podobnie, jak Twój codzienny rytm dobowy. Sprawdź - jeżeli to możliwe - w jakich dniach i godzinach Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Dopasuj publikowanie postów do tych dni lub samodzielnie ustal stałe dni oraz orientacyjne godziny Twoich publikacji.

3. Zachęcaj do interakcji

Pokaż, że Twoi odbiorcy nie muszą się bać Twojej firmy i zaproś ich do wspólnej zabawy. W swoich postach zadawaj pytania, twórz quizy, zachęcaj do dokonania wyboru, poproś o opinię w danym temacie. Dzięki temu nawiążesz konwersację ze swoimi potencjalnymi klientami i poznasz ich lepiej. Co więcej, liczba interakcji pod postem również wpływa na zasięgi profilu firmy na Facebooku, powodując wyświetlanie się postów większej grupie osób.

4. Używaj ikon emoji

Facebook to nie jest oficjalne pismo do klienta, czy sekcja informacji na stronie internetowej. Emoji to emocje, a emocje do social media. Użytkownicy Facebooka z chęcią dzielą się swoimi opiniami, reagują na wpisy i wszystkiemu temu towarzyszą zabawne ikony. Komunikacja na Facebooku przez swój względnie luźny charakter powinna być uzupełniona ikonami również na profilu firmowym.

Śledź trendy również w uniwersum emoji - 5 najpopularniejszych emoji dodanych w 2022 roku

5. Zaproś do polubienia strony

Zauważyłeś, że niejednokrotnie Twoje wpisy zyskują reakcję od osób, które nie obserwują Twojej firmy na Facebooku? Oznacza to, że wrzucony wpis zdołał dotrzeć do osób spoza Twojej społeczności. Jeżeli dane osoby polubiły Twojego posta, jest duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje ich również działalność Twojej firmy. Zaproś te osoby do polubienia profilu firmowego na Facebooku - możesz zrobić to z poziomu konkretnego wpisu.

6. Oznaczaj innych

Twoja firma brała udział w ciekawej inicjatywie i współpracowała przy tym z inną organizacją? Pochwal się się tym na Facebooku, oznaczając stronę firmową swojego partnera w treści posta. Takie działanie sprawi, że poszerzysz swój zasięg - dotrzesz do zupełnie nowej grupy odbiorców, skupionej wokół organizacji, z którą współpracujesz. Dodatkowo, Twoi odbiorcy zobaczą, że jako firma nieustannie działasz.

7. Zainwestuj w format  wideo na Facebooku

Jest to format, który zyskuje obecnie największe zasięgi i jest popularny wśród użytkowników. Na Facebooku filmy wrzucone na tablicę są wyświetlane w Facebook Watch, a od pewnego czasu obok relacji (stories) można również obejrzeć rolki (krótkie filmiki z efektami dźwiękowymi). Mimo tego, że Facebook wciąż nie dorównuje Tik Tokowi czy Instagramowi w przekazie wideo, to warto postawić na tę formę np. w przypadku relacji z wydarzeń branżowych. Pamiętaj - Twoje materiały wrzucane na Facebooka świadczą o jakości Twojej firmy. Jeżeli chcesz zdecydować się na wideo relację z wydarzenia zatrudnij do tego profesjonalną ekipę.

8. Reaguj - i to szybko!

Odbiorcy w przestrzeni internetowej przyzwyczaili się, że wszystko otrzymują praktycznie “na już”. Nie inaczej jest z Facebookiem. Dlatego, jeżeli na Twojej stronie pojawi się nowy komentarz lub nowa wiadomość, zawsze na nie odpowiadaj. Zrób to najszybciej, jak to możliwe, jednak pamiętając przy tym o zadeklarowanych na Facebooku godzinach pracy Twojej firmy. Aby uniknąć pozostawienia odbiorcy bez odpowiedzi poza godzinami pracy, dobrym rozwiązaniem jest ustawienie na Messengerze autorespondera. Dzięki temu Twój potencjalny klient wciąż będzie czuł się zaopiekowany.

9. Inspiruj

Content pojawiający się na stronie danej firmy na Facebooku powinien być przede wszystkim dopasowany do jej działalności i spełniać założenia opracowanej strategii komunikacji. Często jednak sprawdzają się treści inspirujące Twoich odbiorców, dające ciekawe rozwiązania. Użytkownicy Facebooka bowiem chętnie próbują i korzystają z rad obserwowanych przez siebie profili.

10. Obserwuj trendy na Facebooku

W Internecie, jak nigdzie indziej, trendy zmieniają się niemal z tygodnia na tydzień. Niestety, niejednokrotnie tipy pojawiające w danym miesiącu, mogą nie mieć już przełożenia w późniejszym czasie. Dlatego najważniejszym jest, aby na Facebooku po  prostu być. Obserwować rozwój portalu oraz wpisy, jakie publikują inne firmy i użytkownicy. Tylko dzięki temu będziesz na bieżąco.

Czym są posty sponsorowane na Facebooku

Wszystko, co przeczytałeś powyżej to praca nad organicznym, czyli niepłatnym zasięgiem na Facebooku. Oznacza to, że prowadzenie tych działań nie wymaga inwestowania pieniędzy w poszczególne posty pojawiające się na profilu firmowym na Facebooku.

Gdy jednak potrzebujesz reklamy na dużą skalę i dotarcia do tysięcy potencjalnych klientów, warto zastanowić się nad reklamą płatną. Posty sponsorowane, dzięki możliwości dokładnego określenia grupy odbiorców, mogą dotrzeć do osób, których zainteresuje Twoja oferta sprzedażowa.

Jednak ustawienie takiej promocji powinno być przemyślane i zaplanowane przez osobę specjalizującą się w reklamie na Facebooku. W końcu każdy z nas chce uniknąć nieefektywnie wydanych pieniędzy w prowadzeniu biznesu.

Skorzystaj z pomocy specjalistów 

Mimo, że podstawowe kroki w prowadzeniu strony firmowej na Facebooku można zrobić zupełnie samodzielnie to dalsza praca nad rozwijaniem tego kanału dotarcia powinna być poparta wiedzą i doświadczeniem. Warto postawić na pomoc osób specjalizujących się w prowadzeniu social mediów, na bieżąco obserwujących trendy. Takie osoby znajdziesz zarówno wśród freelancerów, jak i w agencjach marketingowych, takich jak nasza. 

Dzięki takiej współpracy komunikacja na profilu firmowym na Facebooku będzie spójna z całą strategią oraz unikniesz niekorzystnych przestojów w publikowaniu treści. I co najważniejsze - zbudujesz swój wizerunek wśród społeczności Facebooka.

  • Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swoich profili w mediach społecznościowych?
    Wypełnij nasz brief i sprawdź jak możemy pomóc Ci w tym zakresie. 


Tags

facebook, komunikacja, marketing społecznościowy, media społecznościowe, strategia marketingowa


Może również Cię zainteresuje