Słodycze od zawsze pełnią rolę popularnego prezentu na różne okazje. Kto z nas nie otrzymał kiedyś bombonierki na urodziny? Choć bombonierka z czekoladkami stanowi jedno z najbardziej powszechnych skojarzeń związanych z słodkimi upominkami, to obecnie mamy znacznie większe możliwości wyboru.
Forma i sposób prezentacji słodkości upominkowych ewoluowały na przestrzeni lat, osiągając wysoki poziom, a sama jakość produktów również uległa pozytywnej zmianie. Czekolada o wysokiej zawartości kakao czy tzw. "zdrowe słodkości", bez dodatku cukru, bezglutenowe czy wyłącznie z naturalnych składników, stały się standardem na półkach sklepowych. Czy takie możliwości dają nam również słodycze reklamowe?
Rodzaje słodkich upominków reklamowych
Upominki w postaci słodyczy to wyjątkowy segment w kategorii prezentów m.in. ze względu na szerokie możliwości personalizacji. Producenci prześcigają się w pomysłach na oryginalne i atrakcyjne opcje słodyczy prezentowych, dopasowując swoją ofertę do konkretnych okazji, branż czy zainteresowań.
Sprawdź listę propozycji na słodki upominek dla Twojej marki:
1) Bombonierki i zestawy czekoladek
Zaczniemy od najbardziej tradycyjnej formy słodkiego upominku, często wybieranego jako uzupełnienie eleganckiego prezentu premium. Może składać się z różnego rodzaju czekoladek, pralin czy trufli najwyższej jakości.
Personalizacja bombonierki obejmuje szeroki zakres możliwości, zarówno jeśli chodzi o opakowanie, jak i wnętrze. Mamy całkowity wpływ na wybór kształtu i rozmiaru pudełka, a także materiałów opakowaniowych. Istnieje możliwość umieszczenia własnej grafiki, logo czy dedykowanej wiadomości na zewnętrznej części opakowania, dodając tym samym wyjątkowy i personalizowany charakter prezentowi.
Jednak personalizacja nie kończy się na zewnętrznym aspekcie. W przypadku wnętrza bombonierki, mamy do dyspozycji imponujący wybór różnych kształtów i smaków pralin. Zaczynając od unikalnych zdobień na czekoladkach, poprzez różnorodne nadzienia, a kończąc na nietypowych kształtach pralinek - możliwości są niemal nieograniczone.
Klienci mogą wybierać spośród pralinek w kształcie tulipana, serca, filiżanki kawy, a nawet pieroga, co sprawia, że doświadczenie degustacyjne staje się nie tylko smaczne, ale także wizualnie atrakcyjne i niezapomniane. Bogactwo opcji pozwala dostosować każdy element bombonierki do indywidualnych preferencji, tworząc jedyny w swoim rodzaju prezent, idealny na różne okazje.
2) Tabliczki czekolady z dodatkami
Wysokojakościowa czekolada, z dużą zawartością kakao i dodatkami w postaci liofilizowanych owoców to kolejny, klasyczny wariant słodkiego upominku. Tabliczka czekolady może stanowić uzupełnienie eleganckiego prezentu, ale również pełnić rolę główną upominku. Najczęstszą formą jej personalizacji jest umieszczenie logo, lub własnej grafiki na opakowaniu.
3) Czekoladki w różnych kształtach
Kontynuując temat rozmaitych kształtów słodyczy, warto zaznaczyć, że temat ten przewija się w wielu ich rodzajach. Nie tylko praliny, ale również tabliczki czekolad, zestawy czekoladek, ciastka, czy drobne słodkie upominki mogą występować w najróżniejszych formach. Czekoladka w kształcie samolotu dla branży lotniczej, czy serca na walentynki - producenci słodyczy nie tylko posiadają bazę wielu różnych wzorów, ale również oferują stworzenie produktu w indywidualnym kształcie.
4) Coś więcej niż czekolada - od landrynek do ciasteczek
Mimo, iż wydawałoby się, że najpopularniejszym słodkim upominkiem jest czekolada, to istnieje jednak szereg innych słodkości, które są chętnie wybierane przez Klientów. Wśród takich produktów znajdziemy:
cukierki, landrynki, drażetki - słodycze dostępne w wielu smakach i formach zapakowania np. kartonowe pudełeczka z nadrukiem, pojedyncze cukierki w papierkach z logo, metalowe puszki z nadrukiem lub tłoczeniem
bakalie - migdały, orzechy, rodzynki w różnych polewach i wariantach, sprzedawane w personalizowanych puszkach lub pudełeczkach papierowych z indywidualnym nadrukiem
krówki - klasyczny poczęstunek, często dodawane jako upominek do zamówień - papierek krówek każdorazowo jest personalizowany, natomiast przy zamówieniu zestawu krówek można personalizować ich pudełeczko
ciasteczka - chrupiące, kruche, z polewą - wszystkie w personalizowanych opakowaniach np. papierowych kubeczkach “tubach”
5) Drobne słodkości
Niejednokrotnie, słodki upominek ma być tylko dodatkiem do większego, głównego prezentu. Czasem pełni funkcję drobnej słodkości, którą podarowuje się klientom podczas spotkań lub dodaje do zamówienia, np. cukierki czy krówki. Wśród tego rodzaju słodyczy możemy wymienić najróżniejsze warianty m.in.:
czekolada na patyku do rozpuszczenia
czekoladka z personalizowaną karteczką
batoniki w personalziowanych opakowaniach
lizak
cukierki w personalizowanych folijkach
czekoladki w kreatywnych kartonikach
6) Personalizowane słodkości z pełnokolorowym nadrukiem
Czekoladki z wytłoczonym logo, lub ciasteczka z prostym nadrukiem w jednym kolorze to standard w znakowaniu słodyczy. Branża reklamowa jednak poszła znacznie dalej i opracowała możliwość wykonania nadruku full kolor na czekoladach i ciastkach. Zadrukowane według Twojego pomysłu słodycze mogą mieć najróżniejszą formę np. puzzle, niespotykane kształty, tabliczka-telegram.
7) Zestawy DIY
Upominki w postaci półproduktów do samodzielnego przygotowania finalnego produktu zyskały znaczną popularność w trendach reklamowych ostatnich miesięcy. Tendencja ta nie ominęła również słodyczy reklamowych, które oferują szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak:
ciasteczka do szybkiego samodzielnego przyrządzenia
czekolada z dodatkami do samodzielnego przyrządzenia
herbata owocowa z suszu
oraz dodatków
8) Słodycze z kategorii “pure” oraz “free”
Nie jest tajemnicą, że spożywanie słodyczy w dużych ilościach nie sprzyja zdrowiu. Z powodów zdrowotnych wiele osób nie może sobie pozwolić na częste sięganie po słodkości. Natomiast naprzeciw potrzebom różnym preferencjom żywieniowym wychodzą producenci słodyczy reklamowych oferując tzw. zdrowe słodkości. Zaliczają się do nich produkty “pure” bez ulepszaczy oraz “free” np. sugar free, gluten free czy lactose free.
Przykładem tego rodzaju produktów mogą być ciastka np. bez dodatku składników uczulających jak orzechy czy mleko, batony z prostym składem bez cukru i słodzików, słodycze wegańskie czy te pozbawione oleju palmowego. Personalizacja takich produktów często nie odbiega od sposobu personalizacji tradycyjnych słodyczy - podlegają niej papierowe opakowania z własnym nadrukiem czy foliowe woreczki z naklejką.
9) Wegańskie czekolady
Wegańska czekolada to wyjątkowa alternatywa dla miłośników słodyczy, którzy preferują roślinne rozwiązania. Wyprodukowana bez użycia składników pochodzenia zwierzęcego, stanowi doskonały wybór dla wegan i wegetarian. Jednakże większość z nas kojarzy czekoladę wegańską z gorzkim smakiem wynikającym z niemalże 100% obecnością masy kakaowej w składzie. Nie oznacza to, że na rynku słodyczy reklamowych nie istnieją alternatywy dla klasycznej mlecznej czekolady. Najczęściej jako zamiennik mleka stosuje się kokos, który nadaje charakterystycznej gładkości i słodyczy porównywalnej z mleczną czekoladą.
10) Wyjątkowe linie słodyczy
Podobnie jak na półkach sklepowych, tak i w ofertach producentów słodyczy reklamowych, występuje sezonowość oraz obecność specjalnych linii produktów. Poza okazjami takimi jak Święta Bożonarodzeniowe, Wielkanocne czy Walentynki albo Dzień Kobiet, w ofertach słodyczy możemy znaleźć linie dedykowane konkretnym branżom np. firmom transportowym.
Innym sposobem na stworzenie wyjątkowych słodyczy jest opracowanie całych kolekcji opartych o wybrany składnik lub smak np. słodycze miodowe, piernikowe, słodycze z dodatkiem kawy tworzone przy współpracy z palarnią.
Uniwersalność słodkich upominków
Dynamiczny rozwój branży produktów reklamowych obejmuje także sektor słodyczy. Obecnie nawet najmniejszy słodki upominek może zostać spersonalizowany, stając się efektywnym narzędziem promocyjnym dla marki. Co więcej, szeroki wybór asortymentu sprawia, że słodycze stanowią doskonały wybór na każdą okazję, mogą być dostosowane do każdego budżetu - od niewielkich prezentów po obszerne zestawy. Nie brakuje również rozwiązań alternatywnych takich jak “zdrowe słodycze” bez nadmiaru cukru i pakowane z myślą o ekologii.
To wszystko sprawia, że słodkie upominki to jeden z najbardziej uniwersalnych prezentów, który nie tylko zwraca uwagę na markę poprzez umieszczenie logo i elementów identyfikacji wizualnej, ale również zadowala różnorodne gusta obdarowanych. Aby poznać więcej możliwości i inspiracji na słodkie prezenty kliknij tutaj, a następnie w zakładkę "Słodycze".